Tasarım Düşüncesi
Tasarım Odaklı Düşünme sistemi, esas olarak sorunları çözmeye yönelik yinelemeli bir bakış açısıdır. Yaratıcı çözümler yaratma becerisine sahip, oldukça disiplinli bir ekibin yeteneklerinden faydalanırken kullanıcıyı sürecin merkezine koyar. Tasarım Düşünme; kavramlar, test bulmak ve geliştirmek için müşteriler ya da prototipler bir dizi kullanıcıları ilave ederek yenilik ile ilişkili belirsizliği ve riskini azaltır.
Bu yöntemin kullanılması, sadece geçmiş datalara güvenmek ya da içgüdüye dayalı riskli bahisler yapmak yerine, gelecekteki müşterilerin gerçekte ne istediklerine göre kararların alınmasına imkan sunar.
Girişimciler ve yöneticiler, Tasarım Düşüncesini var olan yönetim kaynakları yelpazesine benimseyerek ve entegre ederek, stratejik Tasarım Düşüncesine ait konuya ilişkin daha geniş bir vizyonu entegre ederek analizlerinin ilgi düzeyini yükseltir ve bu, seçilen çözümleri 6kontrol etmede eşzamanlı olarak yaratıcılığı ve titizliği teşvik eder.
Tasarım Düşüncesinin Kullanılma Nedenleri
Tasarım Odaklı Düşünme; bu sebeple hizmetler, ürünler, deneyimler, stratejiler, sistemler oluşturmak için uluslararası kabul edilmiş bir inovasyon yöntemidir. Bilhassa sorun önceden tanımlanmış bir yanıt tipolojisi gerektirmediğinde ve olasılıklar alanını daraltmak istemediğinde kullanılır. Organizasyonların tüm departmanlarında uygulanabilen bir yöntemdir.
Mesela bir problem pek çok yönden kesişebilir ve bir cevap sağlamak için çok sayıda yola sahip olabilir. Araştırma, kullanıcılara odaklanır. Böylelikle içgörüler (tüketici bilgi noktaları) getirir. Bunlar, ürün ya da hizmet aracılığıyla çözmeye çalışacağımız sorunları veya gereksinimleri ile ilişkili olabilir. İhtiyaçlarını karşılamaya yönelik cevap böylece iç kısıtlamalardan kurtulmuş olur. Bu sebeple, çözümü uygulamak için doğru açıyı belirlemek daha kolaydır.
İnovasyon Süreci
Bir proje, yaratıcı bir cevap verebileceğimiz kesin bir sorunun tanımlanmasıyla başlar. Yaratıcılık, her basamakta farklılaşma anları (genişlemeye açıklık) ve yakınsama (olasılıkların seçimi) ile ifade edilir. Bir Tasarım Düşünme süreci üç farklı ve birbirini takip eden derecede yapılandırılır, fakat bunların içinde yinelemeler olabilir:
Tasarım Düşüncesi Özellikleri
Tasarım Odaklı Düşünme, kullanıcıları hizmet tasarımının merkezine koyar. Birincisi inovasyonun faydalanıcıları oldukları için, fakat kesin hedef organizasyonun karşılığında değer oluşturmaktır. Bu sebeple empati, kullanıcıların ihtiyaçlarını net bir şekilde belirlemek ve onlara yeterli bir yanıt vermek için süreç boyunca ana bir koşuldur. Kullanıcılar bir firmanın müşterileri, bir yönetimin vatandaşları, bir kooperatifin üyeleri ya da üstelik bir kuruluşun çalışanları da olabilir.
Kullanıcılarla ilgili olarak, ilgili katılımcıların çok disiplinli olması, projelerin karmaşıklığına cevap vermeyi mümkün kıldığı için önemlidir. Kullanıcılar, uzmanlar, işbirlikçiler, ortaklar, tüm paydaşlar, katılımları sürece entegre edilirse, süreç boyunca değer yaratırlar.