Neden SEO analizi yapmalıyım? Bildiğiniz üzere artık teknoloji çağındayız ve her sektörün bir dijital kimliği, bir dijital yüzü var. Hal böyle olunca inovasyon ve değişimde geride kalan şirketler olumsuz sonuçları paylaşıyor. Diğer bir deyişle, günümüzde müşterilerin zamanlarının çoğunu geçirdikleri dijital mecralarda bir kimlik oluşturmak ve buna göre strateji oluşturmak her şirket için zorunluluktur. İşte burada SEO devreye giriyor. Her türlü işletme, ihtiyaç ve merak için kullandığımız arama motorları bu sorgulamalar sonucunda belirli kriterlere göre sonuç vermektedir. Bu kriterleri belirlemede ve arama motorlarının dilini çözmede iyi olan şirketler her ikisini de sunar. Marka bilinirliği ve doğrudan satış, sizi arama motorlarında daha görünür kılmak ve müşterileriniz için göze güvenli bir profil oluşturarak markalaşma.
Marka bilinirliği yoluyla marka satışlarını artırmak, geçmişte çeşitli stratejiler ve yöntemlerle geliştirilirken, günümüzde durum çok daha farklı hale gelmektedir. Hayatımızın büyük bir bölümünü kaplıyor ve buna sahip web siteleri için SEO çalışmalarına başlamak hayatımızı kolaylaştırıyor. Elbette herkes SEO derecesi ile başlayamaz. Kapsamlı, profesyonel ve etkili bir SEO çalışması yapmak için profesyonel yardıma ihtiyacınız var.
SEO Çalışmalarının Markanıza Etkileri
SEO'nun markalar üzerindeki etkileri birçok pazarlama tekniğine göre çok daha üstün ve mantıklıdır. Bunun en büyük katkılarından biri, daha kalıcı, uzun vadeli sonuçlara ulaşmak için bütçelerin daha iyi yönetilmesidir. Profesyonel SEO çalışması ile vakit geçirmek ve organik kullanıcılardan organik trafik almak size hem daha kalıcı sonuçlar verecek hem de geleneksel reklam yöntemlerine göre daha küçük bir bütçe ayırmanızı sağlayacaktır. Doğru bir SEO stratejisi ile arama motorlarında üst sıralarda olmak kısa vadeli değil ama zamanla gelecek ve sağlam bir temel ile uzun vadede kalıcı olacaktır. Ayrıca, web sitenize veya ürününüze çekmek istediğiniz gerçek kitle ile çalışıyoruz. Hedef kitlenizi biliyorsunuz ve ayrıca doğru reklamlarla sağlam bir strateji uygulayabilirsiniz.
Sitenin Analiz Edilmesi
SEO çalışması, web sitenizin yazılım bölümünün tasarımı ve düzeni ile başlar. Tasarım açısından site kullanıcı dostu arayüze sahip, responsive (tüm ekran boyutları ve mobil cihazlarla uyumlu çalışan), yapıya göre kodlama yapan, site tasarımında renklerin iyi bir şekilde kullanıldığı (genellikle mavi ve tonları). (İşletme ve Finans sayfasında). Yazılım kısmı genellikle arama motoru botlarını ifade eder. Arama motorları bir web sitesinin arayüzü ile ilgilenmez, kaynağın kod yapısı ile ilgilenir. Bu nedenle, yazılım bölümü arama motoru dostu bir şekilde yapılandırılmalıdır. Başlık etiketleri doğru kullanılmalı, OpenGraph ve şemalarla uyumlu olmalı, sayfa içi sirkülasyonu artıracak ve ziyaretçileri sayfada daha fazla vakit geçirmeye teşvik edecek şekilde yerleştirilmelidir.
Rakiplerin Analiz Edilmesi
Herhangi bir SEO çalışmasının en önemli aşamalarından biri rakip analizidir. Rakiplerinizi iyi tanımak, sıralamalarda onlardan sıyrılmak için harika bir fırsat sağlar. Rakiplerin siteniz içerisindeki işlemleri analiz edilerek ve backlink analizi yapılarak rakip analizi yapılır.
Rakip Site İçi Analiz
Rakiplerinizin sitenizde neler yaptığını gözlemleyin. Rakip web sitesi analizi birçok faktöre bağlıdır. B. Başlık etiketlerini kullanmanın artıları ve eksileri, kalma süresini artırma çabaları, içeriğin benzersizliği ve içerikte yer alan bilgiler. Site içi SEO araştırması yaparken rakiplerinizin tüm olumlu yönlerini web sitenize SEO yapmak için uygulamalı ve olumsuz yönlerini olumluya çevirmelisiniz.
Rakip Site Dışı Analiz
Web sitesi dışındaki tüm rakiplerin çalışmalarının analizi. Backlink analizi, site dışı SEO analizinizi tamamlamak için sosyal medya paylaşımı gibi birçok kriteri kullanır. Bazı SEO araçlarını kullanmadan backlink analizi yapamazsınız. Ahrefs ve Semrush gibi birçok servis bu konuda kullanıcılara yardımcı oluyor.
Kelimelerin Analiz Edilmesi
Kelime analizinin en doğru yöntemi, bir kelimenin aranma hacmini ve zorluğunu analiz etmektir. Bir kelimenin aranma hacmini belirlemek için Google'ın kendi hizmetleri olan Adwords ve Google Trends'i kullanmak size en doğru sonuçları verecektir. Bunun dışında ahrefs gibi araçlardan da kelime arama hacimlerini öğrenebilirsiniz. Arama hacmi ve zorluk analizi sonucunda dikkat edilmesi gereken kelimeler belirlenir ve bu doğrultuda SEO araştırmasına başlanır.