Rich Snippets (Rich Sonuçlar)
Rich Snippets, "Rich Sonuçlar" olarak da bilinmektedir. Görüntelenen ek verilerin bulunduğu standart Google arama motoru sonuçlarıdır. Bu ek veriler çoğunlukla bir web sayfasının HTML'sinde yer alan yapılandırılmış verilerden alınır. Genel Rich Snippets çeşitleri incelemeleri, tarifleri ve faaliyetleri içerir. Bu terim, arama yapan kullanıcılara bir internet sayfasının içeriğine ilişkin ek bilgi sağlayan gelişmiş arama sonuçlarıdır. Google ve farklı arama motorları, bu parçacıkları üretmek için bir internet sayfasının HTML ya da JavaScript içerisinde bulunan yapılandırmış verileri kullanır. Bunlar başlık, açıklama ve URL'nin yanında görüntülenen ek önemli bilgiler ve görsel olarak daha ilgi çekici arama sonuçlarıdır. Belli başlı içerik parçaları için kullanılabilen yapılandırılmış verilere uygun olarak oluşturulur. Kullanıcıların internet sitenizi tanımasını ve kolay bir şekilde kullanmasına uygun olarak düzenlenmiş ve biçimlendirilmiştir.
Rich Snippets Rehberi ve SEO İçin Önemi
Arama sonuçlarında üst sıralarda ve ilk sayfada yer almak oldukça önemlidir. Snippet, insanların tıklamasını sağlayan içeriktir. Rich Snippets, internet sayfalarınızın arama sonuçlarında daha da ilgi çekici gözükmesine destek olur. Görsel olarak ilgi çeken snippet'lere sahip olmak daha fazla tıklamaya sebep olabilir, fakat Rich Snippet Rehberi bir sıralama etkeni değildir. Google ve diğer arama motorları üzerindeki farklı bir rekabetçi katman olarak fiyatlar, yorum sayısı, değerlendirmeler ve derecelendirme gibi nitelikleri de kullanabilirsiniz. Önemli bilgiler yardımıyla tıklanmaya ikna etmeniz için size daha fazla alan sağlanır. Örneğin, ikinci sırada bulunan, fakat ilk sırada bulunandan daha ucuz olan bir ürün sonucunu tıklayan daha fazla insan olacaktır.
Rich Snippets Avantajları
Google'ın sağladığı Rich Snippets niteliği ile beraber tüm sektörler ve içerik siteleri ciddi derecede önemli faydalar elde etmektedir. Sunulan faydalar şu şekilde sıralanabilir