Google Etiket Yöneticisi Nedir Google Etiket Yöneticisi, web sitenize eklediğiniz tüm etiketleri ve kodları tek elle yapmanızı sağlayan ücretsiz bir aracın adıdır. Çok kullanışlı ve iş artırıcı bir deneyim sunduğu için en çok tercih edilen araçlardan biridir. Google Etiket Yöneticisi sayesinde, hangi etiketlerin hangi koşullarda kullanılacağını belirlemek kolaydır. Ayrıca, bu etiketler Google ürünleriyle sınırlı değildir. Özel HTML etiketlerini kullanabilirsiniz, ancak bazı iyi bilinen araçları da entegre edebilirsiniz. GTM ayrıca, web sitesi performansını analiz etmek için önemli bir araç olan Google Analytics ve yine Google tarafından sağlanan bir reklam platformu olan Google Ads ile entegre edilebilir. Bu, ziyaretçi hareketlerini tek bir yerden ayrıntılı olarak izlemenizi ve reklam dönüşümlerini ayrıntılı olarak kaydetmenizi sağlar. Ayrıca, tamamen ücretsiz olan aracın kurulumu, adımları takip eden herkes için kolaydır.
Google Tag Manager Terimleri ve Anlamları
Google Etiket Yöneticisi'nde sık sık duyacağınız birkaç terim vardır. GTM'nin nasıl çalıştığını daha iyi anlamak için bu terimlerin ne anlama geldiğini bilmek de önemlidir. Google Etiket Yöneticisi'nde kullanılan terimler ve anlamları şu şekildedir:
Etiket
Bu etiket, web sitenize JavaScript dahil olmak üzere kod eklemenizi sağlar. Bu, değişimi denetlemek için çok önemli bir terimdir. Öncelikle GTM hesabınız üzerinden bir "container" oluşturulur ve gerekli etiketler eklenir. Yukarıda bahsedildiği gibi, özel HTML etiketleri de desteklenmektedir.
Tetikleyiciler
Hazırlanan ve yerleştirilen etiketlerin hangi sayfalarda ve hangi koşullarda çalıştığını belirlemek için bu komutları kullanın. Tetikleyiciler, etiketlerin düzgün çalışması ve belirli sayfalara yerleştirilmesi için gereklidir.
Değişkenler
Bu, oluşturulan bu tetikleme komutlarını yönetmek için tetikleme koşullarıyla birlikte kullanılır. Yönetici hesabında tanımlanmış birçok değişken vardır ve bu değişkenler varsayılan olarak tanımlanmıştır.
Neden Google Tag Manager Kullanmalısınız?
Günümüz dijital pazarlamasının olmazsa olmazı olan dönüşümsel eylemler, elbette web sitesi geliştirme için çok önemlidir. Bu dönüşümün en sağlıklı şekilde gerçekleşmesi için birçok araç kullanıyoruz. Google Etiket Yöneticisi, bu araçları ve etiketleri kontrol etmek için tartışmasız önemli bir kaynaktır. GTM ile oluşturulan bu etiketler, web sitelerini ve cep telefonlarını ziyaret eden kullanıcıların hareketlerini ve belirlediğimiz hedefler doğrultusunda yapılan işlerin dönüşümünü kaydetmek için kullanılmalıdır.
Aynı zamanda dijital pazarlamanın kilit noktalarından biri olan "veri" kavramı kendinizi ve hedeflerinizi geliştirmenizde büyük rol oynuyor. Ziyaretçi davranışını tanımak, kullanıcı beklentilerini belirlemek ve bu beklentileri karşılayacak bir yol haritası oluşturmak, dijital dönüşümün bir adım önünde olmanızı ve rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak adımlardır. Bu adamlar ancak bu ve benzeri araçlarla hatta dijital güçle kapı dışarı edilebilir.
Google Tag Manager ile Neler Yapabilirsiniz?
Giriş bölümünde pek çok örnek ele aldık, ancak özet olarak web sitenizde Google Etiket Yöneticisi ile neler yapabilirsiniz? 1- Etiketleri tanımlayabilir ve bu etiketlerin ne zaman tetiklendiğini belirleyebilirsiniz. 2- Yine algılanan bir etiketin ne zaman algılanmadığını kontrol edebilirsiniz. 3- Hangi sayfaların bu etiketleri tetikleyip tetiklemediğini kontrol edebilirsiniz. 4- Bu etiketlerin hangi koşullarda veya hangi olaydan sonra tetikleneceğini belirtebilirsiniz.