E-Katalog Çalışması
Ticaret hayatında firmaların günler süren katalog hazırlıkları şimdi e-katalog çalışması formatında yapılıyor ve böylece hem zamandan, hem kağıttan, hem de iş gücünden tasarruf sağlanıyor.
E-katalog çalışması gibi bir konuya başlamadan önce katalog nedir sorusunu yanıtlamak daha iyi olabilir. Ürün tanıtımlarını daha kapsamlı yapabilmek amacıyla hazırlanan basılı reklam araçları kataloglardır ama şimdi bu tanıtımın içine online biçimleri de katmak gerekiyor. E-ticaret sitelerinin toplu ürün koleksiyonlarına e-kataloglar diyebiliriz. Hem basılı mateyal hem de online kataloglar müşteri ile yüz yüze konuşmaya gerek kalmadan markanın anlatılabileceği en iyi yoldur. Özenle hazırlanmış bir katalogu hem elinize alınca veya ekranlarda görünce daha ilk anda firma için olumlu düşünmeye başlarsınız. Yıllardır meraklısının takip ettiği IKEA Katalogları konuyla ilgili klasik bir örnektir.
Günümüzde Katalog Tasarımları
Yazılı materyalin etkisinin azaldığı, görselliğin öne geçtiği artık modern hayatın yarattığı bir gerçektir. Bu yüzden basında bile gazeteler değil, görüntüler öne geçmiştir. Fotoğrafın gücü günümüzde arttığı için profesyonel fotoğrafların kullanımı iyi bir katalog hazırlanmasının birinci koşuludur. Başlıkların dikkat çekici olması, yüksek karlı ürünlere öncelikle yer verilmesi, abartıya kaçmadan farklı sayfa tasarımları yapmak ve firmanın iletişim bilgilerini eksiksiz vermek bu işin diğer vazgeçilmez kurallarıdır. İşte bütün bu çalışmalar bir e-ticaret sitesi için yapılıyorsa siz e-katalog hazırlıyorsunuz demektir ve e-katalog nedir sorusu da kendiliğinden yanıtlanmış olmaktadır. Şüphesiz fotoğrafların dijital ortama aktarılması ve pixell gibi kavramlar bu sırada işin içine girecek ama siz bu kadar önem verdiğiniz firmanızın katalog çalışmalarını “Merdiven Altı Web Tasarımcıları” ile yapacak değilsiniz. Profesyonel anlamdaki e-ticaret danışmanları ile birlikte çalışmayı tercih edeceğiniz için onlar size böylesi teknik konularda zaten yardım edecekler.
E-Ticarette Doğru Siteyi Bulmak
İnternetin hayatımızı çok kolaylaştırdığı, özellikle e-ticaretin çarşıyı pazarı ayağımıza getirdiği bir gerçek. Fakat bu kadar site içinde doğru siteyi bulmak kullanıcılar açısından sorun olmaya başladı. Belki de bu yüzden yorum yapan sitelerin okuyucu sayısı artıyor. Forum siteleri de diyebileceğimiz bu platformlarda tecrübeler paylaşılıyor ve ilk anda bir fikir ediniliyor. Ayrıca bir arama sonucu ilk sayfada, hatta ilk sıralarda çıkan firmaların güvenilir olduğuna dair oluşan kullanıcı yargısı değişmeden sürüyor. (Doğru sonuçlar verdiğini de bilirsiniz.) Bu yüzden e-ticaret sitenizin SEO uyumlu olmasına dikkat edin diyerek konuyu alt yapısı sağlam kurulmuş online ticaret sitelerine getirebiliriz ki bu durumda karşımıza gene yukarda bahsettiğimiz profesyonel e-ticaret danışmanlığı çıkar. Görüldüğü üzere, internet kendi içinde kendi kurallarını oluşturmaktadır ve güçlü bir web sitesi veya iyi bir e-ticaret sitesi ancak işinin ehli kişilerce oluşturulmaktadır. E-katalog çalışmaları da bundan farklı değildir ve aynı profesyonelliğe ihtiyaç duymaktadır. Grafik tasarımı eğitimi almış olmak teknik beceriyle birleştiği zaman ortaya çok güzel e-katalogların çıkacağı da gerçektir. Web sayfaları arasında dolaştıkça zevk duyacağınız e-kataloglar ancak profesyoneller tarafından yapılabilir. Kısacası bu iş fotoğrafı aktarıp altına iki satır yazı yazmaktan farklıdır. Basılı bir kataloğu elinize ilk aldığınızda kalitesini fark edebileceğiniz gibi e-kataloglar da kendilerini daha ilk dijital sayfada belli eder. Bu kaliteyi yakalayabilen siteler iyi e-katalog hizmetleri varen kişilerle çalışmışlar demektir.
E-Katalog Aksesuarları
Dijital kataloglar yeni nesil çalışmalardır. PDF genel formattır ama çoğu tasarımcı artık bu formatı bile bırakmaktadır. Gerçek kataloglar gibi sayfaların çevrildiği, cep telefonlarında sayfalara parmak kaydırmayla geçildiği, index kullanıldığı, fon müziklerin incelemeye katıldığı, YouTube videoları ile görselliğin desteklendiği e-katalog tasarımları günümüzde yapılabilmektedir.