Dönüşüm Optimizasyonu
Conversion Optimization, yani Türkçe anlamıyla Dönüşüm Optimizasyonu çok sık duyulmaya başlanan kavramlardır. Dijitalleşen dünya ve sürdürülen teknolojik gelişmeler bu kavramların hayatımızda büyük bir yer kaplaması, büyük bir öneme sahip olmasını sağladı. Dönüşüm optimizasyonu en esas tasviri ile site trafiğinizi ve gerçekleştirilen pazarlama harcamalarını artırmadan sürdürülen dönüşümleri yükseltmektedir. Daha ayrıntılı bir şekilde açıklanması gerekirse dönüşüm optimizasyonu, dijital dokümanınızı ve kullanıcı datalarınızın incelenmesi ve analiz edilmesi neticesinde ortaya çıkan düşünce, test ve hipotezlerin uygulanması ve firmanın amaçlarını gerçekleştirme olasılıklarının artırılması için yapılan çalışmaları kapsar. Bu sayede dönüşüm optimizasyonunu geliştirerek markanıza büyük kazançlar girmesine sebep olabilirsiniz.
Dönüşüm Optimizasyonuna Neden İhtiyaç Duyulur?
Şayet SEO çalışmaları uyguluyor, e-ticaret ile ilgileniyor veya arama motorlarında ilk sayfalarda yer almasını istiyorsanız web sitenizin trafiğini yükselmeniz gerekir. Web sitenizin trafiğini ister organik, ister ücretli bir şekilde artırın. Dijital dokümanlarınızla doğru hedef kitleye erişmeniz için hem zaman hem de kazancınızdan harcamanız gerekir. Ancak web sitenizde oluşan bu trafiğin ve trafikten gelen ziyaretçilerin doğru bir şekilde denetlenmesi ve talep edilen aksiyonu almaları sağlanmalıdır. Bu yöntem için dönüşüm optimizasyonu lazımdır. Dönüşüm optimizasyonu yanı sıra pazarlama çalışmaları için harcanan maliyetinde düşüş göstermesine yardımcı olur. Bu sayede yüksek bir gelir elde edilir. Tüm bu söz edilen durumlar, firmaların dönüşüm optimizasyonuna gereksinim duymalarının sebepleri olarak sıralanabilir.
Dönüşüm Optimizasyonu Avantajları
Dönüşüm Optimizasyonu Önemi