Yeniden Hedefleme (Retargeting)
Yeniden hedefleme; dijital reklamcılığın önem gerektiren ve olmazsa olmaz sayılacak tamamlayıcılarından biridir. Kısaca anlatmak gerekirse yeniden hedefleme web sitesini ziyaret eden kullanıcılara yeniden erişebilmeyi ve kullanıcılar farklı web sitelerinde gezinirken onlara reklam görüntülemesini sağlayan bir reklam optimizasyonudur.
Yeniden hedefleme, firmanınızı daha önce sitenizle etkileşimde bulunan kullanıcıların gözleri önüne seren bir reklamcılık yöntemidir. Facebook, İnstagram gibi sosyal medya mecralarından, Youtube gibi video paylaşım sitelerine kadar türlü kanallardaki kullanıcılara yeniden hedefleme uygulayabilirsiniz.
Yeniden Hedeflemeyi Neden Kullanmalısınız?
- İlgilenen bir müşteriyi dönüştürmenin akıllıca bir yoludur. İster web sitenizi ziyaret ediyor olsunlar, isterse sepete gerçekten bir ürün koyuyorlar, bunlar ürünlerinize ilgi gösteren ve ürünlerinizin dikkatini çektiği kişilerdir. Bu, onları elde etmek için lazım olan çabanın, sitenize daha önce hiç gelmemiş birinden çok daha az olduğunu ifade eder. Akıllı bir yeniden hedefleme çözümü, maksimum satış ve kazanç için doğru ürünle bu müşterilere doğru zamanda erişmenize destek olabilir.
- Güç kazandırır ve anımsatır. Alışveriş yapanların, bir ürün ya da hizmet satın almadan önce bir reklama birkaç kez maruz kalması gerekir. Özellikle günümüzde satın alma açısından pek çok kıvrımın, dönüşün ve dikkatin dağılmasının olduğu bir konumdur. Yeniden hedefleme, o elbisenin ya da bir alışveriş yapanın göz attığı eteğin kibarca anıtılmasını sağlar ve satın alma isteklerini tekrardan harekete geçirir.
- Cihazlar arası, çok kanallı bir çözümdür. Alışveriş yapanlar ekranlar arasında kolay bir şekilde hareket eder ve onlarla tanışmak için reklamverenlerin de aynı hareketi yapabilmesi gerekir. Bazı yeniden hedefleyiciler, bir müşteriyi masaüstü, mobil ve uygulamalarda eşleştirebilir ve onlara nerede olurlarsa olsunlar uygun, tutarlı bir mesaj ve tecrübeye erişmenize yardım eder. Üstelik bazıları, bir alışveriş yapan kişinin ürünü fiziksel bir mağazadan satın alması sebebiyle reklamları durdurmak gibi yeniden hedefleme programını bilgilendirmek için çevrimdışı dataları kullanabilir.
- Kanıtlanmış bir yatırım getirisi ile uygun maliyetlidir. Yeniden hedefleme, bilhassa en iyi uygulamalara göre çalıştırıldığında epey kazançlıdır. Doğru zamanda sunulan kişiselleştirilmiş reklamlar maksimum etkileşim sağlar. Ve TBM (Tıklama Başına Maliyet) tabanlı fiyatlandırmada (kimi yeniden hedefleme sağlayıcıları aracılığıyla sunulur), sadece birisi tıkladığında ödeme yaparsınız, bu sayede bütçeniz daha da kazançlı bir hale gelir.