X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Viral Reklam

AnasayfaYazılarViral Reklam

Viral Reklam 

Reklamcılık sektöründe günümüzde bambaşka alanlarda ve farklı şekillerde gerçekleştirilen reklam türleri yer almaktadır. Özellikle internetin yayılmasıyla beraber sanal ortamda internet kullanıcılarının herhangi bir video oluşturup paylaşması ve bu paylaşım sonucunda videonun popüler konumuna gelmesi sebebiyle viral reklamlar ortaya çıkmıştır. Bu kavram da pek çok kişinin zihninde "Viral reklam nedir?" sorusunun oluşmasına sebep olmuştur.

Viral reklamlar, WON yani ağızdan ağıza pazarlama yöntemiyle neredeyse aynıdır. Viral reklamın en büyük ayrımı internet üzerinde oluşturulmasıdır. Viral reklamlar, rastgele bir internet kullanıcısının bir ürünü veya hizmeti üzerinde durmadan video içinde kullanması ve bu videonun sanal dünyada devamlı paylaşılır duruma gelmesi ile viral reklamları etkileyici duruma getirir. Reklam videosu sadece sosyal medya platformarında yayılmayla kalmayıp, e-posta aracılığıyla da yayılır.

Genellikle video paylaşım sitelerinde bulunan bu reklam türü özellikle;

  • Facebook
  • Instagram,
  • Twitter,
  • Youtube gibi sosyal medya platformlarında kullanılmaktadır.

Markanın tanıtılması, viral reklamın oluşturulmasında ön plana çıkan bir unsur değildir. Markanın hikaye içerisinde etkileyici bir şekilde anlatılması esas istenilendir. Viral reklamı iyi anlamanız "Viral reklam nedir?" sorusuna cevap verebilmeniz için önemlidir.

Viral Reklam Özellikleri

Viral reklamlar fazlasıyla popüler olduğundan dolayı insandan insana fark edilmeden, istemsizce yayılmasıyla öne çıkar. Bu popülerliği ele geçirip yaygınlaşma gösterirken de bir reklam olma hissiyatını karşı tarafa geçirmez.  Kısacası hissettirmeden ve doğal olarak beğenilip paylaşılır. Bu reklamlar özellikle sosyal medya kullanıcıları vasıtasıyla kişiden kişiye yayılarak büyük çoğunluklara erişmiş olur. Tıpkı engellenmesi çok zor olan bir virüsün salgın yayılışı gibi “viral” reklamlar da seri bir yayılma içerisindedir. Tüm insanlara ulaşmasındaki ana özelliği beğenilmesi ve reklamı seyredenin paylaşma isteğini kendiliğinden duyması denebilir. Tasarımından dolayı çoğunluğun ilgisini çekecek, heyecan uyandıracak, paylaşma rağbetini şiddetlendirecek ögelere sahip olarak düşünülür.

Viral Reklam Avantajları

  • Viral reklamların maliyetleri, alışılmış televizyon reklamları gibi büyük bir bütçe gerektirmemektedir. Viral reklamın maliyeti daha düşük bütçelidir.
  • Marka ön planda değildir ve hikayeye saklandığı için reklam hissiyatı vermez. Sosyal medya platformlarında çok hızlı bir şekilde milyonlarca internet kullanıcılarına erişim sağlar.
  • Kullanıcılar çoğu zaman reklam hissini alamadığı için etki altına girer ve paylaşmak isteği artar. Bu sayede viral reklamlar doğal bir şekilde yayılış göstermeye başlar, firma masrafları da düşüşe geçer.
  • Viral reklamlar; hizmetin, ürünün, markanın ve üstelik sloganının dahi herkes tarafından söylenmesine, müşterinin zihnininde kalıcılığının sağlanmasına yardımcı olur.
  • Reklam ile beraber verilmek istenen mesajlar da yerine ulaşmış olur. Arka planda marka olacağından dolayı insanlar bilinçsizce belirli bir web sitesine yönlendirilmiş olur.
  • Viral reklam sayesinde firmalar çok büyük topluluklara erişir ve marka bilinirliği artar. Yerine ulaştırılmak istenilen sosyal mesajlar yardımıyla insanların markaya olan güven duygusu artar. Müşteri kitlesi, sadık bir kitle haline gelir.

Hosting Billing System by WISECP
Top