UTM Nedir?
UTM ifadesinin açılımı “Urchin Tracking Model” yani Türkçe anlamıyla “Urchin İzleme Modülü” olarak geçiyor. Adını ise oluşturulduğu yazılım şirketi olan Urchin Software Corporation’dan alıyor. Urchin, çoğunlukla pazarlamacılara özgü web analizleri sağlayan bir yazılım olarak sektörde biliniyor. UTM de bu çalışmaların bir parçası olacak şekilde hızla yayılmaktadır.
UTM bir modül olarak pazarlama uzmanlarının ve girişimcilerin web sitelerine trafiğin geldiği yeri belirlemek için, hazırladıkları içeriklerin performanslarını gözlemlemek için ve yaptıkları kampanyaların etkilerini ölçebilmek için uygulamaya koydukları her pazarlama stratejisinde devamlı olarak kullandıkları bir araçtır. Bu yönü ile UTM, pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası olarak görülmektedir.
UTM kodlarını kullanmak, ziyaretçiler hakkında hemen çıkma oranları ve dönüşüm oranları gibi temel etkileşim bilgilerini elde etmenizi sağlamaktadır.
UTM Ne İşe Yarar?
Özel içerikleri ve terimleri takip edebilmek için son derece faydalı olan UTM için, koda eklenen birtakım değerler bulunmaktadır. Özel içeriklerde ortak mesajları barındırsa da hangisinin daha verimli performans sunduğunu öğrenebilmek için başka metinlere sahip iki farklı reklamı takip etmek gerekiyor. Takip etmeniz gereken değeri öğrendikten sonra Google'ın URL oluşturucusundan lazım olan değerleri girebilirsiniz. Takip edilmiş bir değeri farklılaştırmak istediğiniz takdirde, UTM kodunu da farklılaştırmanız gerekir. Kullanıcı davranışlarıyla ilişkin kapsamlı veriler içeren UTM, geniş ayar seçenekleriyle de kullanıcılarına çok büyük yarar sağlamaktadır.
UTM Avantajları Nelerdir?
UTM'nin ne olduğuyla ilgili yapılan açıklamalar boyutunda, esasında bu işlemin kolay olduğu kadar gerekli olduğunu da görmekteyiz. İnternet üzerinden sadece pazarlama değil, ne iş yapılırsa yapılsın, ölçülmesi ve verimliliğin tespit edilmesi gerekir. Elde edilen veriler yalnızca bu şekilde anlam kazanır. UTM kod sisteminin kullanıcılara tam anlamıyla sağladığı konu da budur.
UTM kodlarının kullanıcılara sağladığı en büyük avantaj, yapılan işlemler sonrasında toplanan veriler üzerinden performans değerlendirilmesi yapılabilmesidir. Mesela, pazarlama ağınızı güçlendirmek için dijital ortamda reklam verdiğinizi hayal edin. Bu reklamların ne kadar başarılı olduğunu UTM kodlarıyla görebilirsiniz. Bir taraftan veriler analiz edilirken, bir taraftan da sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi kaynaklardan geldiği yönünde size ayrıntılı bir rapor sunar. UTM'nin sağladığı avantajlar, dijital pazarlamayla ilgilenen her insan için bir gereksinimdir.
UTM kullanımı hakkında detaylı bilgiler için EMAY ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Profesyonel ekibimiz EMAY, size en iyi desteği vermek için hazırdır.