Tarama Bütçesi (Crawl Budget)
Crawl Budget yani Türkçe anlamıyla Tarama bütçesi, Google'ın bir web sitesine ettiği ziyaretleri ifade etmek için kullanılan bir kavramdır. Bu kavram Google'ın web sitesine verdiği öneme bağlıdır. İnternet sayfanızda günümüzde mevcut olan siteler Google'ın örümcekleri aracılığıyla ziyaret edilmektedir. Bu sitelerden kaç tanesinin kaç defa gezildiği konusu da tarama bütçesi kavramı ile açıklanabilir. Tarama Bütçesi çoğunlukla sabit olsa da, türlü değişkenliklerle bağlantılı olarak farklılık gösterebilmektedir. Şayet Crawl Budget belirli bir oranın altında ise, indeks değeriniz aktüel olmadığından dolayı siteniz yavaş yavaş değerini kaybedecektir. Bu sebeple web sitesi sahipleri için epey önemli bir kavramdır, bu yüzden üzerinde mutlaka çalışmalar yapılmalıdır.
Tarama Bütçesinin SEO Yönünden Önemi
Kısaca tanımlayacak olursak; Google botlarının indekslemediği bir site, sıralamanız konusunda da hiçbir yarar sağlamaz. Bu nedenle tarama bütçenizin ilerisine giden sayfalarınız, indekslenmeyen sayfalar arasında bulunacaktır. Aşağıda madde halinde düzenlediğimiz konulara dikkat etmeniz gereklidir. Bunlar;
Tarama bütçenizin yetersiz olduğunu sezdiğinizde, bunu yükseltmenizin ya da optimize etmenin birkaç yolu bulunmaktadır.
Tarama Bütçesini Belirleyen Bazı Etkenler
Tarama bütçesini belirleyen birtakım faktörler bulunmaktadır. Bu faktörleri şu şekilde sıralamak mümkündür: