X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Tarama Bütçesi (Crawl Budget)

AnasayfaYazılarTarama Bütçesi (Crawl Budget)

Tarama Bütçesi (Crawl Budget)

Crawl Budget yani Türkçe anlamıyla Tarama bütçesi, Google'ın bir web sitesine ettiği ziyaretleri ifade etmek için kullanılan bir kavramdır. Bu kavram Google'ın web sitesine verdiği öneme bağlıdır. İnternet sayfanızda günümüzde mevcut olan siteler Google'ın örümcekleri aracılığıyla ziyaret edilmektedir. Bu sitelerden kaç tanesinin kaç defa gezildiği konusu da tarama bütçesi kavramı ile açıklanabilir. Tarama Bütçesi çoğunlukla sabit olsa da, türlü değişkenliklerle bağlantılı olarak farklılık gösterebilmektedir. Şayet Crawl Budget belirli bir oranın altında ise, indeks değeriniz aktüel olmadığından dolayı siteniz yavaş yavaş değerini kaybedecektir. Bu sebeple web sitesi sahipleri için epey önemli bir kavramdır, bu yüzden üzerinde mutlaka çalışmalar yapılmalıdır.

Tarama Bütçesinin SEO Yönünden Önemi

Kısaca tanımlayacak olursak; Google botlarının indekslemediği bir site, sıralamanız konusunda da hiçbir yarar sağlamaz. Bu nedenle tarama bütçenizin ilerisine giden sayfalarınız, indekslenmeyen sayfalar arasında bulunacaktır. Aşağıda madde halinde düzenlediğimiz konulara dikkat etmeniz gereklidir. Bunlar;

  • Çok Fazla Sayfa İçeren Bir Web Siteniz Bulunmaktaysa; Örnek olarak bir e-ticaret sitesi gibi. Google botları bütün sayfalarınızı indekslemede ve bulmakta zorluk çekebilir.
  • Yakın Zamanda İçerisinde Sitenize Birçok Sayfadan Oluşan Bölüm İlave Ettiyseniz; Böyle bir davranış, mevcut olan tüm tarama bütçenizin sınırını aşacaktır.
  • Birden Fazla Yönlendirme; Bütçenizi yitiren etkenlerden biri de yönlendirme zinciridir.

Tarama bütçenizin yetersiz olduğunu sezdiğinizde, bunu yükseltmenizin ya da optimize etmenin birkaç yolu bulunmaktadır.

Tarama Bütçesini Belirleyen Bazı Etkenler

Tarama bütçesini belirleyen birtakım faktörler bulunmaktadır. Bu faktörleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Google indekse eklenen sayfa sayısı: İndekslenen sayfalarınızı inceleyen Google botları, bunların sonucunda yeni bağlantılar bulabilirse bunları da arama sonuçlarına aksettirebilir.
  • Web sitesinin boyutu: Site boyutunuzun düşük olması ve değeri olması gereklidir. Aksi takdirde Google botları sitenizde var olan türlü dosyaları indirmeye vakit ayırmaz. Çünkü ayıracağı kaynak artış göstermiş olur, bu durum da botların hoşuna giden bir durum değildir.
  • İnternet sitenizin hızı: Web sitenizin hızı her daim önem gerektiren bir konudur.
  • Backlink sayısı: Ne kadar fazla backlink aldıysanız, Google botlarının sizi ziyaret etmesi o kadar fazla olacaktır. Çünkü Google botları sayfaları indekslerken içerisinde yer alan bağlantı linklerini de ziyaret etmektedir.

Hosting Billing System by WISECP
Top