X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Sosyal Medya Monitoring (Takip ve Analiz)

AnasayfaYazılarSosyal Medya Monitoring (Takip ve Analiz)

Sosyal Medya Monitoring (Takip ve Analiz)

En basit anlatımıyla sosyal medya takibi; müşterilerin geri bildirimleri, belirli konular çerçevesinde, rekabetçiler, sektörle ilişkin tartışmalar ve doğrudan ya da belli başlı anahtar kelimeleri odak noktaya çekerek sosyal medya platformlarının izlenmesi ve sonrasında ilerleme göstermek için yapılan bir çeşit analizdir.

Sosyal medya platformlarında marka etkisinde bırakan ve çözümlenen bir süreç olan sosyal medya takip yöntemiyle, markalar bundan böyle sosyal medya etkileyicileriyle ortaklıklarının ne denli etkin olduğunu, katılım ve pazarlama çabalarını açıklayan çözümler yaratıp yaratmadığını taktiksel olarak ölçebilir. Müşterilerin markaları ve ürünlerine özgü devamlı olarak değerli gözükmelerini sağlamaları gerektiğinden dolayı, günümüzün sosyal medya platformlarında, bilhassa "Instagram Storyleri" ve "Snapchat" gibi zamana duyarlı ve yok olan gönderilerin artan kullanımı hesaba katıldığında, bu tarz bir boyutu izlemeyi yoğun biçimde zor duruma getiriyor. Kolaylıkla anlatmak gerekirse sosyal medya izleme, sosyal medyanın gözü kulağı gibidir. Yalnızca maruz kalmanın her yönünü görmekle kalmaz.

Sosyal Medya Takibi Önemi 
 
  • Müşteriler her daim sosyal medya platformlarında duyulmak isterler. Gerçekleşmesini istedikleri şeylere, gereksinimlerine zamanında yanıt veren, problemlerini seri bir şekilde çözümleyen bir markayla bağlantı kurmaları çok daha basit olur. Hatta sahip olduğunuz datalarla onların dilinden konuşabilir, müşterileri sadakatini müşterilerinize verdiğiniz değerleri hissettirerek sağlayabilirsiniz.
  • Sosyal medya alanları, potansiyel müşterilerinize erişmenize yardımcı olan en etkili açılardan biridir. Sektörü dinleyerek elverişleri rekabetçilerinizden evvel fark edebilir, potansiyel müşterilerinizin ilgisini firmanıza ya da markanıza yönlendirebilirsiniz.
  • Firmanızın, markanızın ya da ürünlerinizin genel algısını denetleyebilir, kampanyanızın nasıl sonuçlar elde ettiğini takip edebilirsiniz.
  • Müşteri şikayetlerini, olumsuz değerlendirmelerini gözden geçirip problemlerin nereden meydana geldiğini bulabilir, iş programları süreçleri ile ilişkin iyileştirme çalışmaları yapabilir. Hakkınızda yapılmış negatif değerlendirmelere vaktinde müdahale ederek doğabilecek krizlere engel olabilirsiniz.
  • Takipçileriniz ya da hedef kitlenizle ilgili detaylı bilgiyi elde ederek; kitlenizin dikkatini üstünüze alarak, etkileşimi yüksek içerikler üretebilirsiniz.

Sosyal Medya Takibinin Kullanım Yerleri

  • Marka algısı: Markanın ya da ürünlerin genel algısını ölçmek,
  • Sektör bilgileri: Bir sektördeki konuşmaların ya da hashtaglerin analizini yapmak,
  • Rakip analizi: Rekabet içerisinde olduğunuz bir markayı ya da ürünü analiz etmek,
  • Kampanya analizi: Bir kampanyanın nasıl duyurulduğunu raporlamak,
  • Faaliyet izleme: Kitlenin bir faaliyete olan tepkisini takip etmek.

Hosting Billing System by WISECP
Top