PPC (Tıklama Başına Ödeme)
PPC yani Pay Per Click, Türkçe şekliyle ifade edildiğinde Tıklama Başına Ödeme anlamına gelir. Reklamverenlerin türlü platformlarda sundukları reklamlara tıklamaları sonucu maliyetlendirildiği online reklam tipidir. PPC reklamcılığının esasında tıklama başına maliyet yer alır. Reklamverenler, yayıncılara tıklamalar için ödeme yaparlar. PPC reklamları yalnızca Google reklamları anlamına gelmez. Sosyal medyada ya da diğer platformlarda verdiğiniz reklamları da bu çatı altında birleştirebilirsiniz.
Üstelik PPC reklamları görüşünü, PPC reklamcılık modelini yalnızca CPC(tıklama başına maliyet) reklamları ile sınırlandırmak doğru olmayabilir. PPC kavramını, daha geniş kapsamlı bir kavram olarak vasıflandırabiliriz. Mesela Google ya da sosyal medya platformlarında yarattığınız reklam kampanyalarında, CPA (Aksiyon Başına Maliyet) ya da CPM (Bin Gösterim Başına Maliyet) veya CPC (Tıklama Başına Maliyet) reklam modelleriyle de reklam verebilirsiniz. Fakat bu başlıkların altında bir ödemeli reklamcılık sistemi vardır. Bu nedenle ile PPC reklamları kavramını daha geniş kapsamlı düşünerek Ödemeli Reklamcılık şeklinde nitelendirebiliriz.
PPC (Tıklama Başına Ödeme) Önemi
Her internet sitesi Google’da arama motorunda organik olarak ilk sıralarda yer almak ister ister. PPC reklamları size bu konuda ciddi seviyede faydalar sağlamaktadır. Kampanyalar yardımıyla diğer platformlarda bulunmanız, hedef kitlenize daha kolay erişme ve internet sitenize yüksek derecede geri dönüş olanağı sağlar. Reklamınızı gören kullanıcılar, tıklanma yardımıyla web sitenize erişir ve bu sayede satış oranınızda da artış görülür.
PPC reklamları bununla birlikte birkaç yararı da beraber sunuyor. En önemli faydası reklamların ne zaman, nerede veya ne şekilde yayına sunulacağı özelliği gibi her özelliğini siz belirleyebiliyorsunuz. Hedef kitlenizin dikkatini çekebileceği zamanı bu sayede bulabilirsiniz. Bir başka yararı ise hazırladığınız kampanyayı kolayca ve hızlı bir şekilde düzenleyebilme fırsatıdır. PPC sayesinde yaptığınız denetimler ile düşük performans gösteren bir reklamı yükseltme olanağını sağlıyor.
Elbette PCC reklamları ile internet sitenize daha fazla trafik çekerken, önemli bir faktör olan bütçeyi de unutmamanız gereklidir. PPC yani Ödemeli Reklamcılık olan, herhangi bir platformda sunduğunuz reklamlardan yalnızca tıklanma ücreti tahsis eder. Aylık ya da günlük bütçeler ile PCC reklamlarını belirleyebilir, bütçenizi gözden geçirerek ilerleme sağlayabilirsiniz.
PPC (Tıklama Başına Ödeme) Avantajları