X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Outbound Pazarlama

AnasayfaYazılarOutbound Pazarlama

Outbound Pazarlama

Outbound pazarlama, bir firmanın konuşmayı başlattığı ve mesajını tüketiciye ilettiği her çeşit pazarlamayı belirtir. Outbound pazarlama örnekleri, TV reklamları, radyo reklamları, basılı reklamlar (gazete reklamları, dergi reklamları, el ilanları, broşürler, kataloglar vb.), ticari gösteriler, giden satış aramaları gibi daha geleneksel pazarlama ve reklam yöntemlerini kapsar.

Outbound pazarlama denilindiğinde akla ilk gelen çağrı merkezleri aracılığı ile gerçekleştirilen soğuk satış aramalarıdır. Genele baktığınız da SMS, toplu e-posta gönderimleri, internet reklamları, televizyon tanıtımları gibi yöntemlerde Outbound pazarlama olarak tanımlanabilir.

Outbound pazarlama, müşterilerin gereksinim duydukları an sizi buldukları Inbound pazarlamanın tam tersidir. Inbound pazarlamanın örnekleri arasında içerik pazarlaması, blog oluşturma, SEO ve tercihli e-posta pazarlaması bulunur. Ayrıyeten ücretli arama reklamcılığı, Inbound pazarlama olarak kabul edilir. Çünkü reklamlar yalnızca tüketicilerin sergilenen ürün ya da hizmetleri ararken bulabilecekleri tanıtımlardır.

Outbound pazarlamanın izlenmesi çoğunlukla daha zordur ve Inbound pazarlamadan daha az kârlı olduğu unutulmaması gereken önemli bir bilgidir.

Satışlarını ve pazarlama harcamalarının kazancını düzeltmek isteyen kuruluşlara, pazarlama bütçelerinin artan bir yüzdesini Outbound pazarlama tekniklerine tekrar ayırmaları tavsiye edilir.

Outbound pazarlama örnekleri;

  • TV reklamları,
  • Radyo reklamları,
  • Gazete ve dergi reklamları,
  • El ilanları, kataloglar, broşürler,
  • Seminerler ve fuarlar,
  • SMS, e-posta pazarlama, basın bülteni,
  • Pop-up, banner gibi basılı araçlar Outbound pazarlamaya örnek gösterilebilir.

Outbound Pazarlama Özellikleri

Gazete, radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarını odağına alan bir geleneksel reklam modellerini içinde barındıran Outbound pazarlama günümüzde demode bir çeşit olarak görünse de markaların yine de ihtiyaç duyduğu bir modeldir. İşletmeler için hedef kitlesi neredeyse marka da orada olmalıdır ve pazarlama modeliniz tamamen hedef kitleniz ile ilişkilidir.

Outbound Pazarlama Öne Çıkan Özellikleri

  • Geleneksel pazarlama etkinliklerine odaklanılır.
  • Radyo, televizyon, gazete gibi araçlar reklam aracı olarak kullanılır.
  • Basılı reklam araçları sık sık tercih edilir.
  • Ürün ve hizmetlerin sunumunda tercih edilmektedir.
  • Kampanya, indirim, yeni ürün veya hizmet tanıtımlarında gereksinim duyulur.
  • Hedef kitlenin ürün ya da hizmeti satın almasıyla ilgilenir.
  • Satın almaya istek oluşturacak, harekete geçirici mesajlara odaklanılır.
  • Marka bilinirliliği ya da marka kalıcılığı amaçlı kullanılabilir.

Outbound Pazarlama (Outbound Marketing) hizmeti hakkında EMAY ekibimizden profesyonel destek alabilirsiniz. Outbound Pazarlama hakkında detaylı bilgiler için EMAY Medya ile iletişime geçiniz.


Hosting Billing System by WISECP
Top