X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Mobil Pazarlama

AnasayfaYazılarMobil Pazarlama

Mobil Pazarlama

Mobil pazarlama, akıllı cihazlar yani telefon tablet vb. aracılığıyla görüntülenebilen reklam içeriğidir. Taşınabilir aygıtlara yönelik reklam çalışması hazırlamak amacıyla fazlasıyla sistem ve strateji kullanılıyor. Mobil aygıtların kullanımını artışı ve bundan böyle herkes tarafından erişebilir olması markaların reklamlarını bu aygıtlara yöneltmesine neden olmuştur. Günümüzde reklam ve pazarlama çalışmalarının büyük bir kısmı bu cihazları, telefon, tablet kullanan kişilere ve topluluklara özgü olarak hazırlanıyor. Mobil pazarlama çalışmaları yüksek oranla başarı sağlıyor.

Mobil Pazarlama Önemi

Hızla akan hayatı ve dijital gelişmeleri dikkate alarak mobil pazarlamanın önemini algılayabilirsiniz. Rekabetin yüksek seviyede olduğu ve hızlı yitirildiği  günümüzde kullanıcılara erişmek için mobil kanallar tercih edilmelidir. Bölüm ayrımı yapmaksızın her pazarda müşterilere erişmenin ve markayı gözler önüne sermenin yolu mobil pazarlamadan geçmektedir. Eğer akıllı telefonların küçük yaşlar da dahil kullanıldığı düşünülürse reklamların hangi sebeple mobil piyasaya yöneldiği açıkça anlaşılabiliyor. Alelade bir gazete reklamı ya da billboard dijital dönemde fazlasıyla yavaş ve demode kalıyor. Kullanıcıların hızına erişebilmenin en güvenli yolu dijital reklamlar, mobil pazarlama aşamasından geçiyor. Bir hizmeti, ürünü incelemek ya da satın almak amacıyla kullanılan internet daha çok masaüstü aygıtlarla değil, mobil cihazlarla gerçekleştirilmektedir. Mobil aramaların büyük bir oranda artış göstermesi durumu özetlemektedir. Sayılanların hepsi mobil pazarlama stratejisi çalışmasının gerçekleştirilmesinin ana nedenleri arasında yer almaktadır.

Mobil Pazarlama Avantajları

  • Kampanyaya ve ürüne olan tepki hemen ölçülebilir.
  • Hedef müşteri gruplandırılarak doğru reklam sunulabilir.
  • Geri dönüş oranı daha yüksektir.
  • TV-Radyo ya da billboard gibi klasik reklam mecralarına göre çok daha ekonomiktir.
  • Pazarlama için kullanılan maliyet düşüktür.
  • Müşteri ile bire-bir iletişim söz konusudur.
  • İletişim geleneksel pazarlamadaki gibi kitlesel değil bireyseldir.
  • Farklı müşteri kitlelerine farklı kampanyalar sunulabilir.
  • Kullanıcının profiline uygun kişileştirilmiş reklam ve tanıtım çalışmaları yapılmasına müsaade eder.

Mobil Pazarlama Türleri

Dijital platformda farklı tarzlarda strateji oluşturmak mümkündür. İşte mobil pazarlama stratejilerinde kullanılan yöntemler;

  • Mobil Uygulama Pazarlaması,
  • Oyun İçi Reklam Pazarlaması,
  • QR Kodları,
  • Mobil Banner Reklamları,
  • Lokasyon Bazlı Pazarlama,
  • SMS,
  • Sesli Pazarlama,
  • Mobil Arama Reklamları mobil pazarlama stratejilerindendir.

Hosting Billing System by WISECP
Top