Mobil Pazarlama
Mobil pazarlama, akıllı cihazlar yani telefon tablet vb. aracılığıyla görüntülenebilen reklam içeriğidir. Taşınabilir aygıtlara yönelik reklam çalışması hazırlamak amacıyla fazlasıyla sistem ve strateji kullanılıyor. Mobil aygıtların kullanımını artışı ve bundan böyle herkes tarafından erişebilir olması markaların reklamlarını bu aygıtlara yöneltmesine neden olmuştur. Günümüzde reklam ve pazarlama çalışmalarının büyük bir kısmı bu cihazları, telefon, tablet kullanan kişilere ve topluluklara özgü olarak hazırlanıyor. Mobil pazarlama çalışmaları yüksek oranla başarı sağlıyor.
Mobil Pazarlama Önemi
Hızla akan hayatı ve dijital gelişmeleri dikkate alarak mobil pazarlamanın önemini algılayabilirsiniz. Rekabetin yüksek seviyede olduğu ve hızlı yitirildiği günümüzde kullanıcılara erişmek için mobil kanallar tercih edilmelidir. Bölüm ayrımı yapmaksızın her pazarda müşterilere erişmenin ve markayı gözler önüne sermenin yolu mobil pazarlamadan geçmektedir. Eğer akıllı telefonların küçük yaşlar da dahil kullanıldığı düşünülürse reklamların hangi sebeple mobil piyasaya yöneldiği açıkça anlaşılabiliyor. Alelade bir gazete reklamı ya da billboard dijital dönemde fazlasıyla yavaş ve demode kalıyor. Kullanıcıların hızına erişebilmenin en güvenli yolu dijital reklamlar, mobil pazarlama aşamasından geçiyor. Bir hizmeti, ürünü incelemek ya da satın almak amacıyla kullanılan internet daha çok masaüstü aygıtlarla değil, mobil cihazlarla gerçekleştirilmektedir. Mobil aramaların büyük bir oranda artış göstermesi durumu özetlemektedir. Sayılanların hepsi mobil pazarlama stratejisi çalışmasının gerçekleştirilmesinin ana nedenleri arasında yer almaktadır.
Mobil Pazarlama Avantajları
Mobil Pazarlama Türleri
Dijital platformda farklı tarzlarda strateji oluşturmak mümkündür. İşte mobil pazarlama stratejilerinde kullanılan yöntemler;