X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

İçerik Pazarlaması

AnasayfaYazılarİçerik Pazarlaması

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, her şeyden önce pazarlamada uygulanan iletişim taktiğiyle ayırt edilir. Başarılı bir pazarlama stratejisi tamamıyla reklam yerleştirmeyle ilişkin olamaz. Hedef kitlenin ve potansiyel müşterilerin dikkatini çeken, alakalı ve yüksek kaliteli içerik sağlamakta önemlidir. İçeriğin en azından aşağıdaki özelliklerden bazılarına sahip olması gerekir:

  • Bilgi verici bir değere sahip olun.
  • İyi bir tavsiye olun.
  • Dikkat dağıtıcı bir karakter benimseyin.
  • Duygusal niteliklere sahip olun.

İçerik pazarlaması disiplini yalnızca makaleleri ya da metinleri değil, tüm medya içeriğini içerir. Bu aynı zamanda görüntüleri, videoları, grafikleri, ses verilerini, çalışmaları ve anketleri de içine alır. Bunun için, mesela kurumsal bloglar ya da sosyal ağlar gibi türlü iletişim kanallarını kullanmak akıllıca olacaktır.

İçerik pazarlama, markanın kullanıcıları için tavsiye özelliğinde içerik üretmek için bir marka pazarlama stratejisidir. İçerik pazarlama, hedefe daha evvel ulaşmak ve devamlı olarak tatmin etmek için yüksek kaliteli bilginin oluşturulmasını ve yayılmasını öne çıkaran bir pazarlama stratejisidir.

İçerik Pazarlaması Avantajları

  • Marka bilinirliğini artırmak ya da imajını güçlendirmek,
  • Bir e-posta listesine abone sayısını artırın.
  • Bir internet sitesine gelen trafiği artırın.
  • Arama motorlarında bir web sitesinin SEO'sunu iyileştirin.
  • Potansiyel müşteriler oluşturun.
  • Tüketicileri marka elçisine dönüştürmek.
  • Şirketin ortalama alışveriş sepetini veya satışlarını artırmak.
  • İşe alımları teşvik edin.
  • Kendini kendi sektöründe bir referans noktası olarak konumlandırın.

Esasen, bu yaklaşımın arkasında farklı hedefler de olabilir. Önemli olan, içeriğinizi geliştirirken ve dağıtırken aklınızda bulundurmak için sizinkini iyi bilmektir. Ne amaçla içerik pazarlaması yaptığınızı bilmiyorsanız, oturup kendinize şu soruyu sormanın tam zamanı: Bu proje, firmamın iş hedeflerini nasıl yardımcı olacak? Oluşturulan içeriğin bu hedefleri karşılamayacağını algılarsanız, belki de işletmeniz için bir öncelik değildir.

İçerik Pazarlaması Önemi

Öncelikle içerik, sitenizin sıralamasını ve görünürlüğünü saptayan arama motorları için önemlidir. İkincisi, içerik, potansiyel müşterilerin sorularını yanıtlamalı ve problemlerine çözüm sunmalıdır. Bu sebepler, içerik pazarlamasının neden dijital pazarlama stratejisinde önemli bir faktör olduğunu açıklıyor.

Etkin bir içerik pazarlama stratejisi, daha fazla müşteriye erişmenize ve internetteki varlığınızı potansiyel müşteriler için önemli bir varlık haline getirmenize destek olabilir. Doğrudan reklamcılık gibi agresif bir satış tekniği olmadığı için müşterilerinizle daha iyi bir ilişki kurmanıza yardımcı olabilir. Gönderdiğiniz içerik hedefleniyorsa ve sık sık güncellemeleri yapılıyorsa size yeni şanslar getirebilir.

Bu içerik okuyucuları bilgilendirir, eğitir ve ürün ya da hizmetinizin avantajlarını satış konuşmasından farklı bir şekilde vurgular. Bu pazarlama biçimi işletmeler için çok faydalı olduğunu kanıtlıyor, bu sebeple reklamverenler kaliteli içeriği odak noktası olarak görüyor. Olumlu bir etkiye sahip olması için ürünle ilişkin içeriğin ilgili, alakalı ve iyi yazılmış olması gerekir, bu sebeple basit anahtar kelime listesinden kaçınmanız gereklidir.


Hosting Billing System by WISECP
Top