Görüntülü (GDN) Reklam Ağı
Görüntülü (GDN) Reklam Ağı, Google Adwords ürününün bir türü olan Google'ın anlaşmalı web sitelerinde görsel içeriklere dayalı olarak, yayına sürülmesini sağlayan bir reklam modelidir.
Display reklamlar, maliyet ve dönüşüm oranının yüksek olması sebebiyle her geçen gün bilinirliğini ve popülerliğini artırmaktadır. Reklam mesajı, anlaşılabilir bir dil ve dizayn ile iletilebiliyor. Görseller yardımıyla hem performans odaklı çözümler, hem de hedef kitle için marka bilincini canlandırmak adına en çok seçilen, üstelik en çok yatırım uygulanan reklam modeli şeklinde ifade edilebilir.
Adwords reklamlarının yapısı itibariyle ölçümlenebilir oluşu tercih edilmesindeki en önemli nedenlerden biridir. Ancak görüntülü reklamlarda özen gösterilmesi gereken en önemli noktalardan biri Google'ın pek çok ülke için değişkenlik gösteren politikalarına uygunluğudur. Bu sebeple topluluk, tercih edilen özel internet sitelerini, üstelik belirli kelimelerin geçtiği siteleri amaçlama mümkünatına sahip olabilirsiniz.
Bu hedefleme süreçleri sayesinde, reklamlarınızı banner ya da video olarak yayınlayabilirsiniz. Bununla birlikte Google reklamlarınızın yayınlanma tercihi olarak anlaşmalı internet siteleri ile kalmayıp, Youtube ve Gmail gibi kendi ürülerinde de sizin görsel reklamlarınızı yayına verme imkanı sunuyor. Bu sayede, internet üzerinde ne amaçla olursa olsun, internette gezinen bir kullanıcıyı kolay bir şekilde hedefleyebilirsiniz.
Görüntülü (GDN) Reklam Ağı Avantajları
Görüntülü (GDN) Reklam Ağı, doğru hedef kitleyi bulmanızı kolay bir hale getirir. İlgi alanları hedeflenmiş kullanıcılar, ilgi gösterdikleri hizmet ya da ürünün uyaranlarına yakalanınca tıklama oranları artış gösterecektir. Farklı bir deyişle, doğru hedef kitleyi keşfetmenizi kolaylaştırır. Sitenizi daha evvel ziyaret eden kullanıcılara yeniden pazarlama kampanyası yaratıyorsanız, hizmet veya ürününüzü daha önce görmüş bir kullanıcının yeniden pazarlama reklamları ile etkileşime girme olasılığı artacaktır. İnternet sayfanızı hatırlatarak satışa isteklendirmiş, görsel uyaranlara cazibe noktası oluşturmuş ve marka bilinirliğine yatırım sağlamış olursunuz.
Ürününüzle ilgilenen topluluklara görüntülü reklamcılık modelinde ulaşmanız çok daha kolay olacaktır. Bu sayede reklamlarınız hem markanızla veya firmanızla ilgilenme olasılığı en yüksek kişilere görsel bir şekilde gösterilir. Bu yöntem dönüşüm oranlarınızın yükselmesine yardımcı olur. Böylelikle güncel hedef kitlelere erişerek potansiyel müşterilerinizi keşfedebilir ya da var olan müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Başka pek çok ölçüde reklam boyutlarının olması, markanızın reklam başarı gücünü saptamanız için epey önemlidir. Bir markanın yüksek başarı gücü veren ölçüleri diğer markalara göre farklı olabilir. Ürününüzün fiziksel niteliklerine göre değişiklik gösterir. Değişkenleri izleyerek bütçenizi ve hedef kitlenizi yenileyin, bu sayede en yüksek dönüşümü sağlayabilirsiniz.