X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Google Tag Manager

AnasayfaYazılarGoogle Tag Manager

Google Tag Manager

Google Tag Manager, ziyaretçi hareketlerini takip edip seçiminize bağlı olan kullanıcı davranışlarının gerçekleşip gerçekleşmediğini belirlemenizi sağlayan bir kod grubudur. Dönüşüm izleme, site analizi, yeniden pazarlama gibi izleme amaçları için kullanılabilen epey esnek bir araçtır. Bilhassa Google Analytics ve Google AdWords ile beraber kullanıldığında oldukça verimli olan Google Etiket Yöneticisi, belirlediğiniz kullanıcı hareketlerini tek bir noktadan izlemenizi ve veri almanıza yardımcı olur.

Ayrıyeten Google Tag Manager ile yalnızca web sitenizi değil, Mobil Uygulamanızı da izleyebilirsiniz. Google Tag Manager’ı Android ve iOS uygulamalarınız için de kullanabilirsiniz. Oldukça kapsamlı kullanım ve izleme niteliklerine sahip olan Etiket Yöneticisi, belirlediğiniz her değişkeni izlemenizi sağlayacak esnekliğe sahiptir.

Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden biri olan dönüşüm, web sitesini ziyaret eden kullanıcıların istenilen hareketleri gerçekleştirmesi olarak açıklanabilir. Beklenen dönüşümün gerçekleşip gerçekleşmediğinin anlaşılması için ise birçok analiz aracı kullanılır. Bu araçlar içerisinde en yaygın kullanılan ve etkisi büyük ölçüde olan Google Tag Manager entegrasyonu, web sitesini veya mobil uygulamasını ziyaret eden kullanıcıların hareketlerini gözlemler ve elde edilen verileri analiz eder. Bu analiz sayesinde eksikler belirlenerek pazarlama etkinlikleri düzeltilir.

Google Tag Manager ile hedef kitleye erişmek için etiket oluşturulur ve bu etiketler web sitesi içeriklerine ilave edilir. Bu sayede hedef kitlenin geri dönüşümü takip edebilir duruma gelir ve yeniden kontrollü bir pazarlama gerçekleştirilir.

Google Tag Manager Avantajları

Google Tag Manager bununla birlikte kullanıcılara birçok fayda sağlar ve web sitesi ile ilgili yapılan çalışmaları daha basit bir şekilde çözümlenir. Bu sebeple son zamanlarda pek çok web sitesi sahibinin bu sisteme itina göstermektedir. Google Tag Manager ile gelen avantajlar ise genellikle aşağıdaki maddelerdeki gibidir;

  • Analytics’e gönderilen verileri ayrıntılı bir şekilde özelleştirebilirsiniz.
  • İzleme kodlarını hızlı ve efektif şekilde tek elden denetleyebilirsiniz.
  • PDF ve dosya yüklemeleri, bağlantı ya da düğme gibi ana etkinlikleri ayarlayabilir ve izleyebilirsiniz.
  • Web sitenizin yavaşlamasına neden olan çoklu etiket kullanımını ortadan kaldırır.
  • Esnek yapısı sayesinde pek çok konuda test yapma imkanı sunar.
  • Form gönderme, belirli sayfaları tıklama, kaydırma derinliği, yorumlar gibi pek çok konuda derinlemesine analiz olanağı sağlar.
  • Önizleme ve hata ayıklama modülü sayesinde sitenizde gerçek zamanlı herhangi bir işlem yapmadan önce etiketlerin işe yarayıp yaramadığını deneyebilirsiniz. Bu nitelik Google Tag Manager'ın en etkili yararlarından bir tanesidir.

Google Tag Manager hakkında detaylı bilgi almak EMAY ekibimiz ile iletişime geçebilirsiniz. 

 


Hosting Billing System by WISECP
Top