X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

EAT Puanı

AnasayfaYazılarEAT Puanı

EAT Puanı Nedir?

EAT, E xpertise, A uthoritativeness ve T rustworthiness kelimelerinin baş harflerinin birleşiminden meydana gelir. İngilizceden çeviriyle ifade edersek; uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik kavramlarından oluşan ve bu kavramlar doğrultusunda web sitenizi değerlendiren bir güncellemedir.

  • Uzmanlık: Web sitenizde içerik sağlayıcılar bilgi sahibi olmalıdır. Bununla beraber hedef kitlenizin ne amaçladığını iyi bilmeli ve en iyi içeriği yerine nasıl ulaştırması gerektiğini bilmelidir.
  • Yetkinlik: İnternet sitenizin güvenilir olması halidir. Ayrıyeten web siteniz için verilen referansların kaliteli, ilgili ve pozitif görüşler kapsamaktadır.
  • Güvenilirlik: Sitenizin kalitesinin yanında hedef kitlenizden gelen geri bildirimlerle ziyaretçilerin güven duyacağı bir site pozisyonuna gelmelisiniz. Bu durum sizin güvenilir bir web site olmanızı ve güvenilirlik şartlarını yerine getirmenize yardımcı olacaktır.

Uzmanlık, yazdığınız içerikler ile uzman olduğunuzu belirtmenizdir. Tüm internet sitelerini ilgilendirse de sağlık ve finans siteleri için fazlasıyla önem arz etmektedir. İçeriklerinizin ziyaretçilere doğru ve faydalı bilgiler sunması gerektiğini söyler. Yetkinlik, özetle web sitedeki kimliğiniz ve statünüz ile ilişkindir. İçerikleri yaratan ya da yetki sahibi kişi olduğunuzu göstermeniz gerekir. Güvenilirlik ise internet siteniz ile kullanıcılara güven vermenizi ifade etmektedir. Bilhassa kredi kartı bilgileri gibi ziyaretçilerin önemli bilgilerini sunduğu e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi ve özen göstermesi gereken bir noktadır. Güvenilirlik için SSL sertifikası ilk adımdır.

EAT Puanı Önemi

Esasen E.A.T Puanı internet sitenizin değerini tanımlamaktır. Google algoritmasının kullanmış olduğu kalite puanlayıcıları, web sitenizin noksanlıklarının ne denlisinin karşılandığına hüküm verirken EAT’yi göz önüne alır. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlanıp sağlanmadığı, içeriğin standartlarının yeterli olup olmadığını analiz eder. Şayet web sitenize gelen kullanıcılar, içeriği kolaylıkla okuyabiliyor, paylaşabiliyor ve tavsiye edebiliyorsa, internet siteniz yüksek seviyede EAT puanını elde edecek demektir.

EAT puanını, sizi ziyaretçiler aracılığıyla rekabetçilerinizden ayırt edecek önemli bir göstergedir. Üstelik EAT puanı, Google’ın internet sitenizi veya sayfalarınızı ne şekilde ele aldığı ve nasıl algıladığını da dolaysız etkileyebilen bir etkendir.

EAT Puanı Nasıl Artırılır?

EAT puanını artırmak için ise dikkat etmeniz, özen göstermeniz gereken birtakım şeyler bulunuyor. Bunlar:

  • İçerikleriniz uzman kişiler tarafınca profesyonel bir şekilde hazırlanmalıdır: Uzmanlık, belirli bir alanda yüksek seviyede bilgi ya da yeteneğe sahip olmak demektir. Google, bir konu uzmanı aracılığıyla oluşturulmuş içeriği aramaktadır.
  • Sitenizin güvenilir olduğunu belirtmeniz gereklidir: Değerlendiriciler, internet sitesinin yayınlanan içeriğinden kimin sorumlu olduğunu belirtip belirtmediği de kapsamı içinde olarak güvenilirliği değerlendirmek için birtakım şeyler arar. 
  • Otoriterlik: Otorite, bilhassa sektördeki farklı uzmanlar ve etkileyiciler arasında itibarla ilişkindir. Epeyce kolay, başkaları bir kişiyi ya da web sitesini bir konu hakkında bilgi almak için destek alınacak bir kaynak olarak gördüğünde, bu otorite sayılmaktadır.


Hosting Billing System by WISECP
Top