Dönüşüm Hunisi
Son zamanlarda dijital pazarlamanın popüler kavramı olan dönüşüm hunisi, kullanıların satış yöntemlerini ya da farklı sonuç icap ettiren yöntemleri tamamlamak için atlatması gereken basamakları kapsayan bir şema olarak sayabiliriz. Orantılar, adetler ile kullanıcıların ne şekilde ve ne kadarının işlemin son basamağına eriştiğini bizlere sunan bu veriler yardımıyla her bir basamağın işleyişini ve kullanıcı dostu olup olmadığını görüntüleyebiliriz.
Dönüşüm hunisinde yer alan her bir basamak, kendi içerisinde gözlemleneceği gibi akışı bozabilme ihtimaline sahip her durumu kolayca fark edebilmektedir. Bu da uygulanacak olan optimizasyonların doğru yere uygulanmasına imkan sağlamaktadır.
Dönüşüm Hunisi Önemi
Dönüşüm hunileri söz ettiğimiz gibi, sizin web site ziyaretlerinizin bir hedef doğrultusunda ne kadar tümlediğini görüntülemenize ve görsel hale getirmene imkanı sunar. Bilhassa e-ticaret şirketleri için mühim olan dönüşüm hunilerinden doğru raporlamalar temin etmek için belirlediğiniz parametreleri iyi bir şekilde yorumlamalı ve bu raporlara uyumlu işlemler gerçekleştirmelisiniz.
Dönüşüm hunisi ne kadar büyük olursa avantajı da size o denli büyük olacaktır. Çünkü az sayıda potansiyel müşteri size az sayıda satış üretecektir.
E-posta pazarlaması, sosyal medya platformu, PR, SEO (arama motoru optimizasyonu), videolar, reklamlar ve etkinlikler gibi bir dizi tümleşik pazarlama faaliyeti tarafından potansiyel müşterileriniz ile etkileşim kurmaya çalışacaksınız. Bir içerik pazarlama yöntemi bunları bir araya getirecek ve kampanya temalarınızın esasını yaratacaktır.
Pazarlamalarına yatırım sağlayan her firma, verdiği bütçenin karşılını en etkin biçimde almak ister. Dijital pazarlama hunilerini kullanmak, daha büyük çaplı kitleye erişmenin ve pazarlama çabalarınızda en iyi dönüşüm oranına sahip olmanın anahtarıdır.
Firmanızın Dönüşüm Hunisine İhtiyaç Duyma Sebepleri;