App Store Optimizasyonu (ASO) Nedir?
Mobil uygulama pazarının gittikçe daha büyük bir pazar hacmine ulaştığı herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Hayatımızda son derece önemli bir yer oluşturan mobil uygulamalar; iş hayatımızdan, günlük hayatımıza kadar yaşantımızı pek çok yönden kolay hale getirmektedir. Her gereksinime farklı şekillerde cevap veren mobil uygulama pazarlarında, işletmelerin öne çıkabilmek adına yaptıkları optimizasyonlara da ASO yani App Store Optimizasyonu deniliyor. App store optimizasyonu, arama motoru ile benzer yaklaşımlara ilişkin kurgulanan bir stratejidir. SEO stratejisi süreçlerinde harfiyen ASO’da da bazı anahtar kelime analizleri yapılır. Halihazırda arama sonuçları verileri yönünde, uygulamayı App Store içerisinde öne çıkaracak yöntemlerin kurgulanması amaçlanmaktadır.
App Store Optimizasyonu (ASO), uygulamanızın App Store’daki görünürlüğünü iyileştirmeye yarayan, listelenmede daha üst sıralarda yer almanızı sağlayan yöntemlerdir. Üst sıralarda yer almak, daha fazla kullanıcının uygulamayı indirip yüklemesini ifade eder. ASO, uygulamanızın daha fazla organik indirme alması ve daha erişilebilir olmasına neden olur.
ASO; uygulama açıklamanızı ve görsellerinizi optimize etmenin beraberinde derecelendirmeleri, kullanıcıları elde tutma oranlarını ve uygulama performansı gibi alanları geliştirmeyi kapsar. Pazar araştırması ve rekabetçilerinizin ne yaptığı ile yakından ilgilidir. Tıklama oranları, uygulama yükleme oranı gibi faktörlerin App Store sıralamanıza yardımda bulunması da muhtemeldir.
App Store Optimizasyonu Neden Önemlidir?
ASO, öncelikli olarak uygulama pazarlarındaki gürültüde işletmelerin kullanıcılarına daha kolay erişebilmeleri yönünden en önemli stratejilerden biridir. Bu istikamette App Store Optimizasyonu etkili bir şekilde uygulanabildiği taktirde, uygulamanın arama listelerindeki sıralamalarının yükselmesine ve belirlenen anahtar kelimelerde görünürlük kazanmasına destek olur. Ayrıca uygulanacak olan ASO stratejileri sayesinde, uygulama reklamları ve uygulama içi satın alımlar boyutundaki potansiyelin de yükseltilmesi hedeflenir. Aynı şekilde Google Store, Windows Store ya da Apple Store gibi farklı pazar alanlarına özgü uygulamalar da belirlenebilir. Bu bilgiler doğrultusunda, piyasaya sürülecek olan uygulamanın müşteri iletişimi ve finansal verimliliği gibi ölçüler App Store Optimizasyonu faaliyetleriyle doğrudan ilişkilidir.
App Store Optimizasyonu (ASO) hakkında uzman ekibimiz EMAY'dan, hizmet ve detaylı bilgiler almak için bizimle iletişime geçiniz.