Alexa Nedir?
Alexa, Amazon şirketine özgü web ölçümü yapan ve SEO araçları sergileyen ABD merkezli bir internet şirketidir.
İnternette yer alan tüm web sitelerini bazı kriterlerleri temel alarak sıralamaya sokan bir kuruluştur. İnternet sayfalarının her birini ayrıntılı bir biçimde analiz ederek hem var olduğu ülke adına hem de bütün dünya üzerindeki seviyesini ölçümleyen bir sistem olarakta tanımlanabilir. 1996 yılında kurulan Alexa, epey eskiye dayandığı için sağlam bir veri tabanına hakimdir. Bu sebeple rastgele bir web sitesi için bilgi edinmek istenildiği durumda bakılan ilk ölçüm aracı olarak tercih edilmektedir.
Alexa ölçümleme yaparken internet sitesine kullanıcıların hareketlerini esas alır ve bu esasa göre ölçümleme gerçekleştirir. Bu kriterler içerisinde kullanıcının arama motoru aracılığıyla mı girdiğini yoksa adresi mi kullandığını tespit eder. Veya site içerisinde ne kadar sayfaya giriş yaptıklarını ve o web sitesi üzerinde durdukları zamanı öneme alarak bu verilere göre bir analiz meydana getirir.
Alexa'ya Güvenmek Doğru Mudur?
Muhakkak hiçbir analiz sistemi %100 nokta atışı yaparak sonuçlar vermez. Sonuçta Alexa'da örneklem üstünde ilerleme göstererek tüm trafiklere ilişkin varsayımda bulunur. Ancak Alexa günümüzde bir site namına yaklaşık olarak en gerçekçi verileri sergilemektedir. Şu ki, Alexa bir web sitesinin bir ülkede ilk 100 site içerisinde yer aldığını dile getiriyorsa bu büyük ihtimalle doğru bir varsayımdır. Bu durumu reyting gibi düşünebiliriz. Nasıl bir dizinin veya programın reyting verileri ön planda tutularak ona göre reklam veriliyorsa, sanal dünyada da Alexa aynı görevi üstlenmektedir. Yani herhangi bir internet sayfasına reklam vermek isteyenşer Alexa'nın çözümlediği verileri temel alırlar ve bu verilere göre o internet sayfasına reklam verirler.
Alexa ve SEO İlişkisi
Bir internet sitesinin Alexa değerinin yukarılarda olması onun iyi bir arama motoru optimizasyonuna (SEO) sahip olduğu anlamına gelmez. Fakat çok daha ziyaret edildiğini (hit aldığını) gösterebilir. SEO açısından ziyaret edilmenin fazla olması pozitif kriter sayılsa bile, SEO başarısı için bir kriter sayılamaz.
Alexa Avantajları